Hét közepe van.Azt mondják az okosok, aki eddig túlélte nagy baj már nem történhet vele hét végéig.
Ma jó napom volt, sikeres ügyeken vagyok túl.Természetesen a siker nem mindig kézzelfogható, hanem lelki mércéje is vagyon. Mivel, a blog leírásában az üzlet is szerepel, ez a mai nap az legyen az üzleté. Mielőtt becsuknád a böngésződet, leszögezem, hogy itt MLM, Network 21 és hasonló csoda módszerekről nem lesz szó. Azokkal úgyis naponta bombáznak bennünket, ami nem baj, hiszen egyszer Siófokon voltam egy rezgésdiagnosztikai szimpóziumon, ahol szünetben égtelen hurrázásra és zsivalyra lettünk figyelmesek. Persze a kíváncsiságért nem kell a szomszédba menni alapon, bekukkantottunk. Egy nagyhírű fenti rendszerrel dolgozó előadás közepébe csöppentünk. Sorban hívták ki az emberkéket, méltatva teljesítményüket és külön külön agyontapsolva ismerték el eredményüket. Bevallom, azóta sem láttam ennyi csillogó szemet, és büszkeséggel teli személyiséget. Úgy gondolom, a mai elismerés nélküli világban szükség van ilyen pozitív megerősítésre mindenkinek.
Szóval, az üzlet. Sok ember gondolkodik azon, hogy válság idején mibe kellene fektetni a kis pénzét, vagy drága éveken vett tapasztalatát.Személyes tapasztalatom azt mutatja, hogy rengeteg lehetőség van a piacon, de mindegyik nagyon tőkeigényes. Az sem mindegy, hogy társasági formában kívánjuk űzni, vagy magánvállalkozóként, netán egyik sem.( bátraké a szerencse). Mivel, kicsiny országunk termelő profilból, kereskedelmi profillá vdlett át, így a leg kézenfekvőbb lehetőség a kereskedelem. Ebbe bele lehetne mélyülni elvi síkon, aminek Kotler nevű specialistánk örülne, de szerintem erre sem igény. sem idő nincs. Lássuk a medvét, mit lehet ma eladni? Persze itt is több részre kell osztanunk a problémát.Első rész a célpiac meghatározása..KInek akarunk eladni? A nem sikeres kereskedő válasza erre: mindnekinek. Rossz válasz..Meg kell találnunk azt a szegmenst, ahova árunkat el tudjuk adni.Az áru meghatározza a célréteget, a célréteg meghatározza az árut.
Mit adjunk el? Jó kérdés... Minden terméknek van kockázata, ha élelmiszer, akkor szavatossági idő, kezelési mód, engedélyek megléte. Persze más a leányzó fekvése, ha őstermelőként árusítunk. Egyrészt ugye adómentesség, másrészt adott a piacozás öröme. Én cca. 26 év nyarát töltöttem a piacon, és be kell vallanom, nem rossz dolog.Tehát a feladat, keresni egy őstermelői igazolvány kiváltására alkalmas rokont és irány a piac. Egy ismerősöm úgy oldja ezt meg, hogy felvásárolja az alföldön a zöldséget, gyümölcsöt, majd kisteherautó és irány dunántúl. Kis kockázat, viszonylag jó kereset, de rengeteg idő.
Akinek problémája vann a nyilvános szerepléssel, annak egy sokkal rejtettebb értékesítési fórumot javaslok, ez pedig a webáruház. Olcsó, széleskörben elterjedt, robbanásszerű fejlődés jellemzi. Persze itt is a változatok száma végtelen.
Dióhéjban ennyi, , érdeklődés esetén konkrét példákat és ötleteket tudok adni, de mindenkinek csak a saját felelősségére.
Holnap kicsit a fiús apukáknak szeretnék kedvezni, höogy mivel, az maradjon titok.